26 November 2011

Sekilas Pandang Majlis "UM Berselawat"

Pada 26 November 2011, Habib Ali Zaenal Abidin B Abu Bakar Al Hamid telah menghadiri Majlis "UM Berselawat" bersempena dengan Sambutan Maal Hijrah 1433 di Masjid Ar Rahman Universiti Malaya.

Turut hadir dalam majlis ini juga adalah Habib Naqjmudin Bin Othman Al Khirid, Mudir Madrasah At-Tazkiyah, Cawangan Darul Mustofa, Kuala Lumpur.

Majlis dimulakan dengan Bacaan Wirdul Latif dan seterusnya bacaan Doa Akhir Tahun yang di pimpin oleh Habib Ali Zaenal Abidin Bin Abu Bakar Al Hamid.

Ucapan Aluan serta di ikuti Bacaan Maulid
Antara yang hadir dalam Majlis UM Berselawat

Setelah selesai Solat Magrib berjemaah, Doa Awal Tahun pula dibaca beramai-ramai dan dipimpin oleh Habib Naqjmudin Bin Othman Al Khirid.

Seterusnya Bacaan Maulid Diaulami' serta Tausiyah dari Habib Ali Al Hamid dan Habib Naqjmudin Al Khirid.


Maulid - ketika Mahalul Qiam
Mahalul Qiyam - Gambar - Kredit kepada En Kyrel Al-Gayauwi

Habib Naqjmudin Bin Othman Al Khirid memberikan Tausiyah pertama
Diikuti oleh Tausiyah oleh Habib Ali Zaenal Abidin Bin Abu Bakar Al Hamid


Selesai Majlis
"Salah satu tanda perolehi kecintaanNYA adalah diberikan taufiq hidayahNYA untuk hadiri majlis yang baik serta dipermudahkan untuk melakukan amar makruf. Hati manusia tidak diberikan kecenderungan/kecintaan kepada 2 perkara pada masa yang sama, maka beruntunglah mereka yg diberikan kecintaan kepada akhirat. Perlu letak sesuatu tepat di tempatnya dengan sifat rahmat seperti yang ditunjukkan oleh Rasulullah SAW. Hayati sirahnya, tontoni dan contohi akhlaknya"
-
Habib Ali Zaenal Abidin Bin Abu Bakar Al Hamid
Tahniah diucapkan kepada Sekretariat "UM Berselawat" kerana menjayakan majlis yang penuh dengan Barokah ini.




...





No comments: